Закрила стартап і придумала собі вакансію, якої не існує – незвичайний спосіб знайти роботу
Ольга Мучник, засновниця платформи для креативних конкурсів advertalist, розповідає в колонці для AIN.UA, чому вирішила закрити стартап і хоче знайти вакансію, якої не існує.
Довідка: Advertalist — платформа, де замовник дає креативне завдання і виділяє грошову винагороду, кожен може надіслати свій варіант роботи, обраний переможець отримує гроші.
Мій стартап – advertalist
Коли я придумала advertalist, то й гадки не мала, хто і де працює в цьому напрямку. Стала шукати іноземні аналоги в маркетингу і дизайні, знайшла і стала за ними спостерігати. Деякі, типу 99designs, спеціалізувалися на логотипах, фірмовому стилі, упаковці. Інші займалися відео-конкурсами. А ось третя група, наприклад, Eyeka, Innocentive, HeroX, Mindsumo, проводили конкурси на «придумати, перевинайти, переосмислити». І прямо з головної сторінки починали впевнено пропонувати інновації, прориви і винаходи.
Це не були конкурси на абстрактні трендові ідеї «а давайте використаємо доповнену реальність для супермаркетів» або «додайте лінійку продуктів зі штучним м’ясом». Від учасників за замовчуванням очікувалися креативні ідеї – швидкі в реалізації, несподівані, ефективні. Крім того, їх часто потрібно викласти на 1-2 сторінках. Тобто фокус цих платформ завжди був на зрозумілих і практичних інноваціях.
Придумати ідеї нової програми лояльності для страхової компанії Axa, новий продукт або послугу для власників домашніх тварин від Pedigree, запропонувати нову форму кришки для Coca-Cola. Яким може бути новий досвід вживання кави, як виглядає прання майбутнього або як корисно утилізувати кросівки.
Саме ці платформи, з конкурсами на ідеї та інновації, стали для мене орієнтиром. Але у нас зазвичай був попит на візуальні категорії – дизайн банерів, упаковки, мерч. Я розраховувала робити такі конкурси, але поступово рухатися в бік більш амбітних проєктів. Від багатьох конкурсів, які з’являлися на модерації, ми просто відмовлялися, розуміючи, що можна отримати потік тактичних завдань як на фріланс-платформах. Але потім повернутися до конкурсів на ідеї буде важко.
Реалізовані конкурси намагалися зробити цікавими, що викликають креативний азарт, навіть якщо мова йшла про дизайн пакета. Хотілося залучати людей, яким в кайф придумувати і будувати спільноту, яка зможе дати цінність великим компаніям.
У 2019 платформа доросла до 3000 авторів, ми провели конкурси для Roshen, Prostor, Winetime, а перед Новим роком підписали рамковий договір з «Київстар» для проведення ряду конкурсів.
Великі клієнти – це довгий і складний процес узгодження. І звичайно велика відповідальність, яка зростає, враховуючи сотні конкурсних робіт і необхідність їх перевірки на плагіат.
Наприклад, текстові запозичення в сценаріях, візуальне копіювання стилю або сюжету. Не кажучи вже про складність перевірки ідей, які можна описати іншими словами, але повністю запозичувати суть.
Іноземні платформи вирішують це питання по-різному, ручні перевірки або спеціальні програми. Але навіть софт, що розробляється Google і Adobe, не дає повну гарантію. При цьому на усталених ринках людей утримує від плагіату страх судового переслідування. А у нас поки Дикий Захід і можуть з`явитися охочі ризикнути.
Більш того, постійно виникали питання від учасників “А раптом мою ідею вкраде замовник? Конкурс пройде, а він її тихенько потім використає”.
Тобто тема інтелектуальної власності на нашому ринку для всіх гостра і болюча, прямо як політика. І будь-яку підозру або збіг веде до розгляду.
Хочу працювати з інноваціями
Отже, виходило, що попереду довгий шлях в сторону конкурсів на інновації, нові інвестиції в систему перевірки оригінальності і необхідність постійно управляти ризиком плагіату. Приблизно в цей час я прочитала статтю в Harvard Business Review «Який тип інноватора потрібен вашій компанії?». Впізнала себе в Адвокаті і Мотиваторіві і стала все частіше думати, що хочу сама працювати з інноваціями, а не бути організатором і посередником.
Тому я вирішила закрити advertalist і далі шукати не відкриту вакансію, а компанію, якій цікаві інновації та трансформація. Ці функції іноді виконують маркетологи, бізнес-стратеги або самі топи. Окрема позиція майже не зустрічається. Але у неї є перевага – людина, яка сфокусований лише на інноваціях, полює за ідеями нового і корисного для кожного бренду, товару, послуги, проєкту і внутрішнього бізнес-процесу компанії. Шукати ситуативні і довгострокові інновації, дрібні і масштабні, технологічні та поведінкові.
Чому я думаю, що підходжу на цю роль? У мене більше 10 років досвіду в консалтингу та внутрішньому аудиті, знання і практичне застосування lean-менеджменту. Я аналітик, який пережив турбулентне і інтенсивне занурення в креатив і маркетинг і отримав досвід підприємництва.
Мені добре знайома українська і світова стартап-екосистема і всі пов’язані з цим інновації через інші бізнес-моделі, канали дистрибуції, комунікації і т.д. І нарешті, мені цікаво все від бджільництва до RFID-міток. Взагалі-то це мій кошмар і слабкість. Але це корисно з точки зору інновацій, як конструктора ідей і функцій з різних індустрій, технологій і культур.
До речі, ось моє CV.
Джерело: ain.ua