Як залучити інвестиції від платформи Clearbanc – досвід українського стартапу

У колонці для AIN.UA Олег Доманський, CEO music-tech стартапу Jammy Instruments, який виробляє портативні міді-гітари, поділився досвідом партнерства співпраці з Clearbanc – інноваційною платформою з надання інвестицій стартапам. Незадовго до цього, компанії вдалося зібрати на Kickstarter потрібні $ 50 000 за годину, а на другий день сума зросла до $ 100 000.


2020 рік похитнув становище початківців бізнесів у всьому світі: за даними Global Startup Survey у 41% стартапів обороту капіталу залишилося на менш ніж 3 місяці; 74% побачили падіння прибутку з початку кризи, а у 16% дохід впав на більш ніж 80%.

Найбільш постраждали сфери туризму, ентертейнменту і виробництва, в тому числі і музична індустрія. Незважаючи на те, що під час карантину спостерігалося зростання стрімінга, більше 50% прибутку музичного ринку становлять концерти (а це $ 25 млрд в усьому світі за даними World Economic Forum). До цього додається стагнація світової економіки, протести в США, падіння споживчого настрою.

Звичайно, на Jammy Instruments вплинули всі ці фактори, але у нас не було можливості відкладати запуск нового продукту Jammy EVO на Kickstarter. Завдяки хорошій попередній підготовці ми зібрали $ 213 000 на результаті. Проте, запуск нового хардверного продукту – заняття дуже капіталомістке, тому шукали інструменти для мінімізації фінансових ризиків для компанії і подали заявку на сайті Clearbanc.

Цей сервіс створений для забезпечення швидкого і гнучкого фінансування: від $ 10 000 до $ 10 млн можуть бути надані протягом трьох днів на віртуальну Clearbanc-карту, яку стартапи можуть використовувати для оплати витрат (на маркетинг, наприклад). Відсоток сервісу варіюється від 6% до 12,5% від виданої суми (що значно нижче ніж кредит в банках), і не потрібно віддавати частку компанії на відміну від інших програм-акселераторів. Більш того, немає певного терміну повернення, ви просто платите щомісяця відсоток з продажів.

Як це було

З нами зв’язалися відразу після закінчення краудфандінг-кампанії, запропонували познайомитися, де ми розповіли про свою ідею, бізнес-моделі, процеси.

Після попереднього збігу цінностей, Clearbanc підключилися до Shopify, де проаналізували динаміку продажів за допомогою власного AI-алгоритму (який і визначає суму інвестицій). Розмір вкладень залежить від щомісячного доходу стартапа за останні пів року (мінімальний – $ 10 000 / місяць). Після фінального інтерв’ю сервіс підготував попередній оффер і перевірив всі документи. Потрібно було надати:

  • деталі банківського рахунку;
  • базову інформацію про бізнес (наприклад, EIN);
  • основну інформацію про засновників;
  • установчий договір;
  • state-issued ID.

Весь процес від інтерв’ю до засобів на мапі зайняв 4 робочих дні, все дуже комфортно і просто. Додатково, Clearbanc створив дуже дружнє ком’юніті засновників різних стартапів в Slack, і має налагоджені зв’язки з інвесторами (наприклад, Highland Capital), яких знайомлять з відповідними стартапами.

Сервіс, піднявши раунд в $ 300 млн, вже інвестував в 2200 компаній, співпрацює з Гарі Вайнерчуком, є партнером Amazon, Facebook, Paypal, Google, Shopify і т.д.

У підсумку, Clearbanc дозволив нам повністю зберегти всі бюджети, не скорочуючи операційних витрат у кризовій ситуації, а також налагодити зв’язки з потенційними класичними інвесторами. Сподіваємося, наш досвід допоможе початківцям-міжнародним стартапам пережити період турбулентності.

Автор: Олег Доманський, CEO стартапу Jammy Instruments

Джерело: ain.ua

You may also like...