Які сайти і соцмережі потрібні вашому стартапу
21.02.2020
Творець стартапу має подумати, в яких соцмережах і на яких платформах буде представлена інформація про його проект. Умовно такі сайти можна розділити на обов’язкові для бізнесу і на ті, які залежать від бізнес-моделі.
Почнемо з обов’язкових для стартапу сайтів. Багато експертів наводять ледве не десятки прикладів веб-сторінок, але американська стартап-спільнота сходиться всеж на кількох.
Спочатку варто зареєструвати компанію та її творців на Crunchbase і AngelList. Ці дві платформи чимось схожі.
На Crunchbase можна знайти інформацію про безліч приватних і публічних компаній, зокрема і про акселератори, стартапи або венчурні фонди, також можна дізнатися про розмір інвестицій, портфоліо фондів.
Останнім часом сайт отримав платну версію і безкоштовний функціонал дуже урізаний, але на реєстрацію компанії це не впливає. Найчастіше тут реєструють компанії сторонні користувачі, побачивши інформацію про бізнес, наприклад, у пресі. А творці вже потім можуть відредагувати опис.
У випадку з моїм стартапом CruiseBe інформація про нього була на Crunchbase близько пів року, поки ми її не помітили. До того ж інформація була некоректна, довелося реєструватися і все змінювати. Крім цього, на цій платформі є зручна функція додавання всіх згадувань у пресі про компанію.
Через всі ці платформи стартап зможуть знайти потенційні партнери або інвестори. Крім того, деякі досить рейтингові медіа час від часу проводять аналітику таких платформ і розповідають у своїх добірках про нові і перспективні компанії, тож є можливість несподівано потрапити в пресу.
Наприклад, про нас таким чином згадало досить популярне видання Skift.
Крім того, якщо бізнес зареєстрований у США, не завадить розмістити себе на сторінках Google Business (за умови наявності реального офісу або хоча б коворкінгу). Таким чином, під час пошуку інформації в Google компанія обов’язково буде виводитися в топ сторінки.
Наступний тип платформ і соціальних мереж, в яких варто зареєструватися стартапу, залежить від бізнес-моделі. Щоправда, це досить умовно.
Насамперед фаундерам необхідно створити свої сторінки і сторінки компанії в мережі LinkedIn, яка має понад 430 млн активних користувачів. Бажано ці сторінки регулярно оновлювати.
Якщо ж у стартапу бізнес-модель B2B (бізнес для бізнесу), то оновлювати і вести ці сторінки обов’язково. У США цю соцмережу називають найголовнішою для бізнесменів і підприємців. Тому наявність сторінок у LinkedIn і їх активність можуть напевно допомогти.
Також хорошою соцмережею для бізнесу є Twitter, зі своїми 310 млн користувачів. Згідно з дослідженнями, понад 87% маркетологів рекомендують цю соцмережу для моделі B2B. Як показує практика, для B2C (бізнес для споживача) Twitter залишається темною конячкою, конвертувати підписників у клієнтів тут досить складно.
Само собою не варто забувати про реєстрацію бізнес-сторінки в Facebook. Є багато чуток про ефективність цієї соцмережі, але 1.65 млрд щомісяця активних користувачів кажуть самі за себе. Вже у процесі роботи засновник розуміє, варто вести сторінку активно чи досить не давати їй померти і час від часу публікувати оновлення. Це саме можна сказати і про Twitter.
Що стосується Tik Tok, Instagram, Youtube і Pinterest — ці сторінки варто вести, якщо модель бізнесу B2C, і у вас є час або гроші на підтримку цих соцмереж. І якщо Tik Tok, Pinterest та Instagram ще можна вести своїми силами, то для Youtube, найімовірніше, буде потрібна допомога оператора або монтажера.
З хорошим бюджетом або величезною креативністю ці канали можуть стати справжнім джерелом клієнтів для стартапу.
Якщо компанія збирається виходити на ринок США, Великобританії або Австралії — не зайвим будемо згадати про Quora і Reddit. Ці сайти можуть допомогти стартапу в отриманні трафіку, але реєструвати там краще кого-небудь із фаундерів, а не компанію.
Відповіді та публікації від імені компанії там часто сприймають як рекламу і банять. А ось творець компанії може стати там справжнім експертом, що допоможе не тільки просуванню бізнесу, а й створення асоціації бренду з творцем.
Загалом, перерахованих вище сайтів абсолютно достатньо для ведення бізнесу в мережі і створення іміджу у стартапу. Перша категорія сайтів допоможе компанії потрапити на радар можливим партнерам та інвесторам, а друга частина — може знайти для компанії потенційних клієнтів.
Джерело: nv.ua