Карантин не для бізнесу! Український стартап про те, як залишатися в строю під час пандемії
Засновник молодого, але цікавого і перспективного українського стартапу ApiX-Drive, Ігор Шамін поділився досвідом подолання труднощів і розвитку бізнесу в період пандемії коронавірусу.
Розкажіть про ваш стартап для тих наших читачів, які з ним ще не знайомі.
ApiX-Drive – це онлайн-коннектор додатків. Ми в команді любимо приводити порівняння з конструктором, в якому кубиками виступають різні системи. Користувач бере їх і вибудовує саме ту структуру, яка йому потрібна. Хочете швидко налагодити зв’язок між використовуваною CRM-системою, месенджером, онлайн-чатом і Google Sheets? Це можна зробити за 15 хвилин, не вдаючись до послуг розробників і не вникаючи в технічні складності. При цьому кількість підключених систем можна змінювати довільно в будь-який час, підлаштовуючись під різні вимоги.
Наприклад, ви власник інтернет-магазину, на якому продаєте товари для дітей. У вас є сайт, побудований за допомогою однієї з популярних CMS, ви розміщуєте товари на декількох маркетплейсах, а облік замовлень ведете в електронних таблицях. Також ви вирішили використовувати IP-телефонію, а ще відправляєте листи і SMS клієнтам. Товари клієнти отримують через поштову службу. Тобто ви використовуєте великий набір різних інструментів, кожен з яких важливий. Проблема тільки в тому, що всі вони розрізнені, без автоматизації ніяк не обійтися.
І ось ви вирішили використовувати CRM-систему. Вибір великий, є і під товари, і просто облікові, сині, червоні, функціональні і не дуже. Ви ознайомилися з питанням і зупинили свій вибір на одній з популярних систем. Але проблема в тому, що вам потрібно таке рішення, яке б вміло взаємодіяти з усіма перерахованими вище інструментами. І ось тут то і виникають проблеми – важко підібрати систему, яка б могла взаємодіяти саме з тим, що вам потрібно. Припустимо, ви візьмете розробника, який налаштує вам всі необхідні зв’язки. Але це дорого. До того ж можливо також, що через рік вам захочеться з якої-небудь причини змінити обрану раніше CRM або який-небудь інший з інструментів. Знову виникають все ті ж труднощі з інтеграціями.
Використовуючи ж наш сервіс, ви отримуєте все разом і відразу. Принцип в тому, що в сервісі ApiX-Drive інтеграції готуються заздалегідь і вони вже вам доступні для налаштування. Користувачеві потрібно тільки вибрати зі списку систему, звідки він хоче отримувати дані, вказати, в яку систему і які дані потрібно передавати. Потім включити автооновлення і просто отримувати всю необхідну інформацію в автоматичному режимі.
Пандемія коронавірусу і викликаний нею карантин стали шоком для багатьох компаній. А як було у вашому випадку?
Ну шок – це, напевно, занадто сильне слово, але ситуація була абсолютно незрозумілою. Ще тільки 5-го березня ми святкували день народження нашої системи, якій виповнився вже рік, і були налаштовані вкрай оптимістично. І тут пішов карантин і викликані ним складності. Думаю, як і багато компаній, причому не тільки в нашій країні, але і у всьому світі, ми пережили складний період невизначеності. На кілька важких тижнів головним нашим завданням було вистояти і не втратити вже сформовану команду. Але як показав час, ApiX-Drive виявився стійким до подібних випробувань.
Карантин сильно позначився на вашій діяльності?
Чесно кажучи, ми очікували набагато гіршого. Так, ми змушені були закрити офіс і перейти на віддалений режим, довелося повністю переглянути плани і цілі. Але робота не зупинилася ні на день. Ми продовжували додавати нові інтеграції, розширювати вже наявні можливості. В результаті за квітень і травень ми підключили понад 30 нових систем і продовжуємо активно працювати в даному напрямку.
І великі плани на другу половину року?
Дуже великі. Нещодавно ми провели опитування, результати якого показали, що нашим користувачам найбільше цікаві інтеграції з чат-ботами, друге місце впевнено посіли CRM-системи. Саме в цих напрямках ми і плануємо продовжити нашу діяльність. На сьогоднішній день в сервісі вже реалізовано понад 150 інтеграцій і всі вони працюють між собою.
Ще до пандемії ми презентували новий напрямок – імпорт витрат з різних рекламних джерел в Google Analytics. Через труднощі, що виникли ми поки його не запустили. Але плануємо зробити це вже в самий найближчий час, в червні. Як тільки все буде готово, розповімо про це докладніше.
Ми зараз працюємо над цілою низкою нових можливостей, які будуть цікаві самим різним категоріям користувачів і про які ми розповімо трохи пізніше, після запуску. Насправді планів дійсно дуже багато!
Як ви вважаєте, в чому головний секрет стійкості ApiX-Drive?
Пандемії і економічні кризи приходять і йдуть, а бізнес завжди шукає шляхи для розвитку. І, незалежно від розмірів компанії та сфери діяльності, їй буде необхідний простий і зручний інструмент, що дозволяє швидко вибудувати необхідний екосистему, яку потім можна легко контролювати – це інший підхід до автоматизації бізнес-процесів, гостро затребуваний на ринку.
У чому ви бачите головну перевагу ApiX-Drive?
Ми завжди вважали і продовжуємо вважати, що головне достоїнство нашої системи полягає в простоті використання. Саме на зручність для звичайного користувача ми і робили основний наголос з перших же днів існування ApiX-Drive. Метою було створити такий продукт, користуватися яким зможе людина, далека від світу IT-технологій. Все зводиться буквально до декількох кліків мишкою.
При цьому ми прагнемо постійно розвивати діяльність служби підтримки та довідкову систему. Ми заявляємо про нову інтеграцію не коли закінчена робота програмістів, а коли готова також довідка по ній. До речі, в майбутньому ми плануємо експериментувати з різними форматами довідки, в тому числі створювати навчальне відео, інтерактивні матеріали тощо
Ми ставимо перед собою мету зробити налаштування інтеграцій настільки простим, наскільки це взагалі можливо. Для користувача це не повинно бути важче, ніж увімкнути телевізор за допомогою пульта дистанційного керування.
Що б ви порадили іншим власникам нових стартапів?
Головне, чого б я порадив приділити першочергову увагу – це команді. У вас може бути геніальна ідея і відмінний проєкт. Але якщо відсутні люди, яким це цікаво, то успіху не буде. Я розумію, що слова про «дружний колектив» вже викликають посмішку, адже так пишуть про себе всі компанії в оголошеннях про найм на роботу. Але насправді, це дуже важливо, коли людям цікаво працювати разом, цікаво досягати все нових висот. Команда повинна бути згуртованою, люди, які входять до неї, не просто мають ходити на роботу, але й любити те, чим вони займаються. Це непросто – підібрати такий колектив. Але якщо ви зможете це зробити, то вам не страшні ніякі труднощі.
І як показав наш досвід останніх місяців, дружна команда, що добре знає свою справу – це завжди можливість швидко перебудуватися, стати на нові рейки і вийти з кризової ситуації з мінімальними втратами, а то і зовсім без них.
Дякую за відповіді. Сподіваємося, що у вас все буде виходити і в майбутньому!
Спасибі вам. Ми будемо працювати. І сподіваємося, що не тільки у нас, але і у всього бізнесу найважчі часи вже позаду!