ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ ПРОЄКТІВ ЦІЛЬОВОЇ ПРОГРАМИ НАУКОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НАН УКРАЇНИ «ПРАВОТВОРЧІСТЬ В УКРАЇНІ: ДОКТРИНАЛЬНІ ЗАСАДИ, ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ І ПРАКТИКА ЗДІЙСНЕННЯ» У 2025 РОЦІ

Відповідно до п. 4 постанови Президії НАН України від 26.12.2024 № 513 наукова рада Цільової програми наукових досліджень НАН України «Правотворчість в Україні: доктринальні засади, правове регулювання і практика здійснення» оголошує конкурс проєктів цільової програми наукових досліджень НАН України «Правотворчість в Україні: доктринальні засади, правове регулювання і практика здійснення» для їх виконання у 2025 році.

Умови проведення конкурсу:

Конкурс проводиться відповідно до Положення про цільові програми наукових досліджень НАН України і цільові наукові (науково-технічні) проєкти НАН України, затвердженого постановою Президії НАН України від 19.12.2018 № 340 (зі змінами, внесеними постановою Президії НАН України від 05.01.2021 № 9 та від 22.12.2021 № 418) (далі – Положення):

Відповідно до концепції цільової програми (додається Концепція_Правотворчість_2025_2027.pdf), затвердженої постановою Президії НАН України від 26.12.2014 № 513, метою програми є виконання Національною академією наук України покладених Законом України «Про правотворчу діяльність» завдань щодо обґрунтування та прогнозування напрямів правотворчої діяльності шляхом підготовки Наукової концепції розвитку законодавства України, проведення незалежної правової (юридичної) експертизи проєктів законів, зокрема на їх відповідність праву Європейського Союзу.

Основні проблемно-тематичні розділи програми:

1 Доктринальні та прикладні аспекти удосконалення, упорядкування та систематизації законодавства України (проблеми забезпечення системності джерел права в Україні, розкриття основних засад формування системи законодавства, заповнення прогалин, усунення колізій, скасування множинності законів, застарілих норм, реалізація функцій правотворчості в правотворчому процесі (зокрема, конкретизація (деталізація) законодавства та адаптація законодавства до права ЄС);

2. Дослідження проблемних аспектів нормопроєктування як інструменту забезпечення якості, ефективності, системності законодавства та регулятивної здатності нормативно-правових актів (проблеми системного викладу нормативно-правових приписів, удосконалення юридичної технології у сфері правотворчості та забезпечення регулятивної здатності нормативно-правових актів з метою упорядкування суспільних відносин та забезпечення правопорядку в умовах розбудови правової держави з урахуванням інтеграційних процесів);

3. Кодифікація законодавства як форма його систематизації (проблеми створення уніфікованих, інноваційних, гармонійних законодавчих актів шляхом аналізу суспільних відносин з метою встановлення ефективного й дієвого законодавства, що відповідає суспільним потребам);

4. Обґрунтування та прогнозування напрямів правотворчої діяльності у науковій концепції розвитку законодавства України (визначення алгоритму підготовки Наукової концепції розвитку законодавства України та розробки концепцій розвитку галузевого законодавства);

5. Розроблення концепцій розвитку галузевого законодавства, що відображають принциповий підхід до регулювання суспільних відносин, мету і завдання правового регулювання, а також передбачувані соціально-економічні та інші наслідки його реалізації в разі прийняття нормативно-правового акта (проблеми встановлення існуючих потреб правової регламентації суспільних відносин та пріоритетності прийняття нормативно-правових актів);

6. Євроінтеграційна складова правотворчої діяльності (проблеми обґрунтування підходів до формування єдиного правового простору з країнами-членами ЄС, питання контролю відповідності проєктів нормативно-правових актів праву ЄС);

7. Теоретико-прикладні засади правової експертизи проєктів нормативно-правових актів та підготовки експертних висновків (проблеми порядку проведення юридичної (правової) експертизи та критеріїв оцінювання змісту законопроєкту, здійснення його системно-юридичної оцінки, зокрема встановлення всіх змістовних зв’язків положень проєкту нормативно-правового акта з нормами, що містяться в інших нормативно-правових актах, участь у підготовці пропозицій, зауважень та рекомендацій у процесі доопрацювання нормативно-правових актів);

8. Роль правового моніторингу у забезпеченні якості нормативно-правових актів та ефективності правового регулювання суспільних відносин (проблеми оцінки впливу нормативно-правого акта на суспільні відносини, методики здійснення правового моніторингу, який відображає систему критеріїв ефективності законодавства під час його реалізації, ключовими з яких є мета ухвалення нормативно-правового акта й ефективність механізму його регулювального впливу на відповідні правовідносини).

Прийом та реєстрація конкурсних заявок здійснюється Науковою радою цільової програми.

Заявник подає (із супровідним листом за підписом керівника установи) такий пакет документів у двох примірниках та електронній формі українською мовою:

1.      Запит на фінансування проєкту за формою згідно з додатком 5 до Порядку формування тематики та контролю за виконанням наукових досліджень в Національній академії наук України, затвердженого постановою Президії НАН України від 19.12.2018 № 339 (зі змінами).

Формування та друк запиту має здійснюватися засобами Розподіленої інформаційної технології підтримки науково-організаційної діяльності (РІТ НОД) НАН України.

2.      Витяг з протоколу засідання вченої ради установи НАН України зі схваленням проєкту.

Документи на участь у конкурсі приймаються до 31 січня 2025 р. (включно) за адресою: м. Київ, вул. Володимирська, 54, Відділення історії, філософії та права НАН України, кім. 446 (тел. для довідок: (044) 239-65-82).

Учасник конкурсу має право відкликати поданий запит у межах вищезазначеного терміну.

Запити, що подані на конкурс після завершення визначеного терміну їх подання, оформлені не за встановленими вимогами , а також запити, що не відповідають оголошеним умовам конкурсу до участі у конкурсі не допускаються.

Після завершення терміну подання запитів Наукова рада цільової програми здійснює попередній розгляд запитів і доданих до них документів та визначає перелік проєктів, допущених та недопущених до участі у конкурсі.

У місячний строк після завершення терміну подання документів Наукова рада цільової програми забезпечує проведення наукової експертизи запитів, допущених до участі в конкурсі, здійснює підготовку пропозицій щодо конкурсного відбору проєктів та їх погодження із Секцією суспільних і гуманітарних наук НАН України.

Розгляд запитів здійснюється з урахуванням таких основних критеріїв:

  • відповідність мети і завдань проєкту концепції цільової програми;
  • обґрунтованість новизни проєкту, його переваг порівняно з існуючими аналогами;
  • повнота опису наукової продукції, яка буде створена, очікуваних результатів виконання проєкту;
  • перспективи впровадження (використання) результатів виконання проєкту.

Перелік відібраних за конкурсом проєктів подається на затвердження Президії НАН України.

НАН України

You may also like...